Csongrádi Bowling Egyesület

HAJRÁ CsoBE!

 

 

 

CSONGRÁDI BOWLING EGYESÜLETALAPSZABÁLYA

Az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény 12. § (1) bekezdése alapján a jelen ALAPÍTÓ OKIRATHOZ csatolt névjegyzékben szereplő alapítók létrehozták a Csongrádi Bowling Egyesületet.

 

I.

AZ EGYESÜLET ADATAI

 

  1. Az Egyesület neve: Csongrádi Bowling Egyesület
  2. Az Egyesület székhelye, levelezési címe: Csongrádi Bowling Egyesület 6640 Csongrád, ....
  3. Az Egyesület működési területe: Magyarország, kiemelten Csongrád és vonzáskörzete

 

II.

AZ EGYESÜLET CÉLJA ÉS FELADATAI

 

  • 1. A Csongrádi Bowling Egyesület (továbbiakban: Egyesület) célja: a bowling,mint egészséges és hasznos időtöltés népszerűsítése és szervezése Csongrád városa és vonzáskörzetében.
  • 2. Az Egyesület céljának megvalósítása érdekében együttműködik minden állami, társadalmi és gazdálkodó szervezettel, más egyesülettel és szövetséggel, amelyek segítik az Egyesület eredményes működését és céljainak megvalósítását.
  • 3. Az Egyesület vállalkozási tevékenységet csak céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez.
  1. Az Egyesület közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.
  2.       Az Egyesület a célok elérése érdekében elsősorban az alábbi tevékenységeket végzi:
  • - Tréningek, hái versenyek rendezése.
  • - Bel- és külföldi versenyeken való részvétel.

 

 III.

AZ EGYESÜLET TAGSÁGA

 

  1. Az Egyesület tagja lehet az alapító tagokon kívül az a természetes személy, jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki elfogadja az Egyesület Alapszabályát és belépési nyilatkozatban vállalja, hogy részt vesz az Egyesület munkájában, valamint fizeti a tagdíjat (az alapító tagokkal együtt: rendes tag).
    1. Sportoló tag az a rendes tag lehet, aki ehhez megfelelő sportorvosi engedéllyel rendelkezik.
  2. A rendes tag felvételéről - írásbeli felvételi kérelme alapján - az Egyesület Elnöksége dönt. A felvételt elutasító határozat ellen, az arról való tudomásszerzést (kézhezvételt, vagy egyéb igazolható közlést) követő 15 napon belül, a Taggyűléshez címzett fellebbezéssel lehet élni.
  3. Az Egyesület tagjának jogai:
  • - részt vehet az Egyesület tevékenységében és rendezvényein, továbbá - minden tag egyenlő szavazati aránnyal - a Taggyűlés határozatainak meghozatalában, észrevételeket, javaslatokat tehet, véleményt nyilváníthat az Egyesület működésével kapcsolatban;
  • - a tag ajánlásokat tehet az Egyesületet érintő kérdések megtárgyalására;
  • - felvilágosítást kérhet az Egyesület tevékenységéről, amelyre az Egyesület 30 napon belül köteles választ adni;
  • - a cselekvőképes tag választhat és választható az Egyesület ügyintéző és képviseleti szerveibe, illetve tisztségeire;
  • - indítványt tehet a Taggyűlés és az Elnökség napirendi pontjaira;
  • - betekinthet az Egyesület nyilvántartásába;
  • - a tagok egyharmada írásban ok és cél megjelölésével rendkívüli Taggyűlés és rendkívüli elnökségi ülés összehívását kezdeményezheti.
  1. Pártoló tag lehet minden olyan természetes személy, jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki az Egyesület Alapszabályát elfogadja, valamint erkölcsileg és anyagilag támogatja az Egyesület működését. A tagfelvétel a rendes tagokra vonatkozó szabályok szerint történik. A pártoló tag, illetve képviselője tanácskozási joggal részt vehet a Taggyűlésen, de tisztségre nem választható, szavazati joga nincs. Egyebekben jogai és kötelezettségei megegyeznek a rendes tagokéval.
  2. Az Egyesület természetes személy tagjai jogaikat kizárólag személyesen gyakorolhatják. A jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet tagok jogaikat képviselőik útján gyakorolják.
  3. A tagságról az Egyesület az adatvédelmi szempontok figyelembe vételével nyilvántartást vezet, az adatokat csak az Egyesület céljainak megvalósítása érdekében kezeli, - a jogszabályban előírt adatkezelésen kívül - harmadik személyek részére nem továbbítja, azonban a tagok nevét, e-mail címét a honlapján nyilvánosságra hozza. A nyilvántartást az Egyesület titkára kezeli, akitől a tag bármikor kérheti az adatai módosítását. A tagi jogviszony megszűnésekor az érintett személyre vonatkozó adatokat törölni kell.
  4. Az Egyesület tagja köteles az Egyesület Alapszabályát, határozatait betartani, valamint részt venni az Egyesület munkájában, elősegíteni a kitűzött célok megvalósítását.
  5. A tagsági viszony megszűnik:
  • - a tag halálával,
  • - az Egyesület megszűnésével,
  • - a tag kilépésével,
  • - a tag kizárásával.
  1. Az Elnökség kizárja az Egyesület tagjai közül
  • - azt a tagot, aki a tagdíjat nem fizette meg, ill. az elmaradás rendezésének az erre irányuló írásbeli felszólítás ellenére sem tett eleget a felszólítás kézhezvételétől számított 15 napon belül.
  • - azt, akit bíróság jogerős és végrehajtandó szabadságvesztés büntetésre ítélt és a közügyektől eltiltott.
  1. Az Elnökség tagjainak fegyelmi ügyében a Taggyűlés dönt.
  2. A kizárt tag a kizárással kapcsolatos határozat ellen, annak a részére való közlését követő naptól számított tizenöt napon belül az Egyesület Taggyűléséhez fellebbezéssel élhet. A fellebbezésről a Taggyűlés a legközelebbi ülésén, de legkésőbb 30 napon belül dönt.
  3. A tagsági viszony megszűnése nem mentesíti a tagot a tagsága idején keletkezett és tagsága időtartamára vonatkozó kötelezettségek teljesítése alól.
  4. A kilépési szándékot az Elnökséghez kell írásban bejelenteni. A kilépő tag kilépettnek tekinthető az Elnökséghez megküldött lemondó nyilatkozatával. Az Elnökség a következő Taggyűlésen tájékoztatja a jelenlévőket a lemondott tag személyéről.
  5. A tagdíjat az Elnökség javaslatára a Taggyűlés állapítja meg, minden évben a januári Taggyűlésen.

 

IV.

AZ EGYESÜLET SZERVEZETE

 

IV/1. Az Egyesület szervei:

Taggyűlés,

Elnökség

 

Taggyűlés

 

  1. A Taggyűlés az Egyesület legfőbb szerve, amelyet a rendes tagok összessége alkot.  A Taggyűlést évente legalább egyszer, január hónapban össze kell hívni, a hely, az időpont és a napirendi pontok közlésével. A januári ülés kötelező napirendi pontjai:
  • - az éves munkaterv felállítása,
  • - tagdíj megállapítása,
  • - a vezetőség beszámoltatása.
  1.  A tagnyilvántartásban szereplő tagok részére igazolható módon meghívót kell küldeni legalább tíz nappal a Taggyűlés időpontja előtt. A tag által megadott e-mail címre tértivevénnyel küldött levél, a levél megnyitását igazoló tértivevény visszaérkeztével megfelelően kézbesítettnek tekintetnő. A tag köteles gondoskodni arról, hogy az általa megadott e-mail címhez illetéktelenek ne férjenek hozzá. A Taggyűlési meghívóban közölni kell azt az időpontot, amelyben az ismételt Taggyűlést meg kell tartani, ha az eredeti időpontban megtartott Taggyűlés nem határozatképes.
  2. A megismételt Taggyűlés a meghívóban közölt napirendi pontok körében a jelenlévők számára tekintet nélkül határozatképes, az erre történő figyelmeztetést a meghívónak tartalmaznia kell.
  3. Az Elnök a Taggyűlésre tanácskozási joggal meghívhatja állami, társadalmi, gazdasági szervezetek és magánszemélyek képviselőit.
  4. A Taggyűlés ülései nyilvánosak.
  5. A Taggyűlést a kezdeményezést követő 30 napon belül össze kell hívni:
  • - ha a tagok egyharmada cél és az ok megjelölésével írásban kéri ezt,
  • - ha az Elnökség rendkívüli Taggyűlés összehívását tartja szükségesnek,
  • - ha a felügyeleti szerv a Taggyűlés összehívását elrendeli.
  • 7. A Taggyűlés összehívása az elnök feladata, végrehajtásában a titkár közreműködik.
  • 8. A Taggyűlés üléseit az egyesület elnöke (Elnök) vezeti. Az Elnök a Taggyűlés levezetésével mást is megbízhat.
  • 9. A Taggyűlésről jegyzőkönyv készül, amelyet az elnök és két, a Taggyűlés által megválasztott tag hitelesít. A jegyzőkönyv tartalmazza: az ülés helyét, idejét, a jelenlévő tagok, meghívott személyek és a jegyzőkönyvvezető nevét, a napirendet, a hozzászólásokat, szavazásokat, a döntést ellenzők és támogatók számarányát, nyílt szavazás esetében személyét, az érdemi döntések lényegét. Az egyesület bármely tagja jogosult jegyzőkönyvbe foglaltatni neve feltüntetése mellett a döntésre leadott szavazatát.
  1. A Taggyűlés jogosult az Egyesületet érintő valamennyi kérdésben dönteni, adott esetben az Elnökség, vagy az Elnök döntését felülbírálni, megváltoztatni.
  2. A Taggyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik:
  • - az Egyesület megalakulásának, feloszlásának, más Egyesülettel történő egyesülésének a kimondása;
  • - az Alapszabály elfogadása és módosítása;
  • - tisztségviselők megválasztása és visszahívása;
  • - tagdíj mértékének megállapítása;
  • - az Elnökség éves beszámolójának elfogadása;
  • - az éves költségvetés elfogadása;
  • - döntés minden olyan kérdésben, amelyet a Taggyűlés hatáskörébe von, vagy jogszabály a Taggyűlés hatáskörébe utal.
  • 12. A Taggyűlés határozatait a 13. pontban foglaltak kivételével, egyszerű szótöbbséggel hozza. Minden tagnak egy szavazata van. Szavazategyenlőség esetén az Elnök szavazata dönt.
  • 13. A jelenlévő tagok kétharmados szótöbbsége szükséges:
  • - az Alapszabály elfogadásához, módosításához;
  • - az Egyesület feloszlásához, más egyesülettel történő egyesülés kimondásához;
  • - a tag kizárásával kapcsolatos fellebbezés elbírálásához.
  • 14. A határozat hozatalában nem vehet részt az a személy, aki-, vagy akinek közeli hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pont], élettársa (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján
  • - kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy
  • - bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek az Egyesület cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve az Egyesület által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.
  • 15. A határozatokat a taggyűlésre utaló „T" jelzéssel, folyamatos, a keletkezés idejére is utaló sorszámozással, írásba kell foglalni és az egyesület irataihoz csatolni.
  • 16. A határozatokat, döntéseket az érintettekkel az Elnökség a titkár útján írásban közli, ill. - amennyiben az adatvédelmi szempontokat nem sért, az Egyesület a honlapján nyilvánosságra hozza.
  • 17. Az Egyesület működésével kapcsolatos iratokba - a kívánt betekintést megelőzően legalább öt munkanappal bejelentett igény és előzetes egyeztetést követően - az Egyesület székhelyén bárki betekinthet, azokról másolatot készíthet. Az Egyesület rendes tagjain kívülálló személy nem tekinthet be a személyi kérdésekről szóló, személyes adatokat tartalmazó jegyzőkönyvekbe, ill. az adat jogosultjának felhatalmazása nélkül azokba az iratokba amelyek üzleti vagy egyéb titkot tartalmaznak.

 

Elnökség

 

  1. Az Elnökség az Egyesület vezető szerve, amely két Taggyűlés közötti időszakban - a kizárólagos hatásköröket kivéve - gyakorolja a Taggyűlés hatáskörét, irányítja és szervezi az Egyesület működését, munkáját. Tevékenységéről rendszeresen tájékoztatja a tagságot, jelentősebb kérdésekben köteles állásfoglalást kérni a Taggyűléstől.
  2. Az Elnökség vezetője az Elnök, tagjai: az alelnökök, az egyesületi titkár, a gazdasági ügyintéző.
  3. Nem lehet az Elnökség tagja az a személy, aki olyan szervezetnél töltött be - annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig - vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.
  4. Az Elnökség maga állapítja meg munkatervét.
  5. Az Elnökség szükség szerint, de évente legalább kétszer ülésezik. Az Elnökség összehívása kezdeményezésre kötelező, ha azt legalább két elnökségi tag, az indok megjelölésével írásban kéri. Az Elnökséget az Elnök a titkár közreműködésével írásban hívja össze. Szabályszerűnek az összehívás akkor minősül, ha a tagok az ülésről legalább tíz nappal az ülés időpontját megelőzően írásban értesülnek, és az ülés tárgysorozatáról leírást kapnak.
  6. Az Elnökség ülései nyilvánosak.
  7. Az Elnökség határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén az Elnök szavazata dönt.
  8. Az Elnökség határozatképes, ha az ülésen legalább 3 tag részt vesz. Határozatképtelenség esetén legkésőbb 30 napon belül az Elnökséget ismételten össze kell hívni. Határozatképtelenség miatt ismételten összehívott ülések is csak akkor határozatképesek, ha azokon legalább 2 elnökségi tag jelen van. Az Elnökség üléseire - annak tárgykörére figyelemmel - esetenként további tagok hívhatók meg. Az Elnökég határozataira vonatkozóan a 15-16. pontban foglaltak az irányadók, azzal, hogy a jelölése az elnökségre utaló „E" betű.
  9. Az Elnökség feladata és hatásköre:
  • - tagsági viszony keletkezésével és megszűnésével kapcsolatos eljárás;
  • - a Taggyűlés összehívásával, működésével kapcsolatos előkészítő és a Taggyűlés munkáját elősegítő szervező tevékenység;
  • - az Egyesület gazdasági tevékenységével kapcsolatos döntés előkészítő munka, az éves programok, költségvetés megvitatása;
  • - személyzeti munka irányítása;
  • - tisztségviselők, ügyintézők beszámoltatása;
  • - az Egyesület tagjának kizárásával kapcsolatos eljárás, fegyelmi ügyek;
  • - minden olyan eljárás, amely nem tartozik a Taggyűlés kizárólagos hatáskörébe, és amelyeket a Taggyűlés az Elnökség hatáskörébe utal,
  • - éves beszámoló és közhasznúsági jelentés elkészítése és a Taggyűlés elé terjesztése.

 

  1. Az Elnökség által elkészített és a Taggyűlés elé terjesztett jelentés tartalmazza:
  • - a számviteli beszámolót;
  • - a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást;
  • - a cél szerinti juttatások kimutatását;
  • - a központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptól, a helyi önkormányzattól, a kisebbségi települési önkormányzattól, a települési önkormányzatok társulásától és mindezek szerveitől, vagy egyéb helyről kapott támogatás és bevétel mértékét és felhasználását;
  • - a vezető tisztségviselőinek nyújtott költségtérítések értékét, jogcímét;
  • - a tevékenységről szóló rövid tartalmi beszámolót.

 

 

IV/2. Az Egyesület tisztségviselői:

                Elnök

                Alelnökök

                Titkár

                Gazdasági ügyintéző

               

  • 1. A tisztségviselőket a Taggyűlés, tagjai közül 5 évre választja. A tisztségviselők újra választhatók.
  • 2. A tisztségviselők tevékenységüket az egyesület céljait szem előtt tartva díjazás nélkül végzik, az Egyesület érdekében álló tevékenységükkel kapcsolatosan a szükséges és a mindenkori adó- és egyéb jogszabályok által irányadóan igazolt költségeiket az Egyesület megtéríti.
  • 3. A tisztségviselők személyére bárki tehet javaslatot a Taggyűlés előtt, ill. a Taggyűlésen. A javasolt személy abban az esetben válik jelöltté, ha a jelöltséget elfogadja.
  • 4. A tisztségviselők megválasztása titkos szavazással történik, ettől a Taggyűlés a jelenlévők 2/3-ának szavazatával eltérhet. Megválasztottnak azt a jelölt személyt kell tekinteni, aki az érvényes szavazatok több mint felét megszerezte. Amennyiben a jelöltek közül valaki nem kapja meg az érvényes szavazatok több mint felét, abban az esetben a tisztségre jelölt két legtöbb szavazatot szerzett személy között újabb szavazást kell tartani. Érvényesen szavazni csak egy jelöltre lehet.
  • 5. A megismételt szavazás győztese a legtöbb szavazatot kapott jelölt lesz.
  • 6. A tisztség viselése a megválasztást követően annak elfogadásával kezdődik. A tisztséggel járó jogok és kötelezettségek az elfogadó nyilatkozat megtételét követő naptól illetik, ill. terhelik a tisztség viselőjét.
  • 7. A Taggyűlés határozatával egyéb tisztségviselőket is választhat, és meghatározhatja alapvető feladataikat.
  • 8. A tisztség viselése megszűnik a mandátum lejártával, a tagi viszony megszűnésével, tisztségről való lemondással vagy visszahívással.
  • 9. A tisztségről való lemondásra vonatkozó írásbeli nyilatkozatot az Elnökséghez kell eljuttatni, aki azt a Taggyűlés elé tárja.
  • 10. A tisztségviselőt a Taggyűlés visszahívhatja, ha tevékenységével, vagy mulasztásával az Egyesület céljait, érdekeit veszélyezteti, vagy a tisztség viselésére méltatlanná vált.
  • 11. A tisztségviselőt a Taggyűlés visszahívja, ha az Egyesületnek kárt okoz, és ezt a bíróság jogerősen megállapította.
  • 12. A tisztségviselő visszahívásáról a Taggyűlés egyszerű többséggel dönt.
  1. A tisztségviselői viszony megszűnése nem mentesíti annak viselőjét a tisztsége viselése idején keletkezett és tisztségviselése időtartamára vonatkozó kötelezettségek teljesítése alól.

 

Az Egyesület elnöke

 

  • 14. Az Elnök tevékenységével a Taggyűlésnek felelős.
  • 15. Az Elnök feladata és hatásköre:
  • - az Egyesület tevékenységének irányítása;
  • - a Taggyűlés összehívása, határozatainak ellenjegyzése;
  • - döntés és intézkedés az Elnökség ülései közötti időszakban az Elnökség hatáskörébe tartozó kérdésekben;
  • - a Taggyűlés és az Elnökség által hozott határozatok és állásfoglalások végrehajtásának irányítása és ellenőrzése;
  • - az Egyesület nevében kapcsolattartás más társadalmi és érdekképviseleti szervezetekkel;
  • - irányítja az Elnökség munkáját;
  • - vezeti az Elnökség üléseit;
  • - képviseli az Egyesületet;
  • - intézkedik és dönt a hatáskörébe utalt ügyekben;
  • - összehívja az Elnökség üléseit;
  • - vezeti az ügyintéző apparátust;
  • - irányítja az Egyesület gazdálkodását;
  • - aláírási és utalványozási jogot gyakorol;
  • - gyakorolja a munkáltatói jogokat;
  • - minden olyan feladat ellátása, amelyet jogszabály, vagy a Taggyűlés az Elnök hatáskörébe utal.

 

Az Egyesület alelnökei

 

  • 16. A Taggyűlés rendes tagjai sorából két alelnököt választ.
  • 17. Az elnököt távollétében a két alelnök együttesen vagy az elnök kijelölése, ill. megállapodásuk alapján, az alelnökök egyike helyettesíti. Helyettesítés esetén az alelnök/ök teljes joggal képviseli/k az Egyesületet, és gyakorolja/k az Elnök jogait.

 

Titkár

 

  • 18. Az egyesület titkára
  • - közreműködik a Taggyűlés és az Elnökség határozatainak végrehajtásában;
  • - vezeti a tagi nyilvántartást, felel az adatok védelméért;
  • - vezeti és kezeli az Egyesület szakmai irattárát, annak naprakész állapotáért felel;
  • - a partnerekkel, az egyesülettel kapcsolatban álló szervekkel, személyekkel kapcsolatot tart;
  • - ellátja az egyéb adminisztratív teendőket.

 

Gazdasági ügyintéző

 

  1. Az egyesület gazdasági ügyintézője, könyvelő, vagy egyéb pénzügyi, gazdasági felsőfokú szakképesítéssel rendelkező személy lehet.
  • 20. Az egyesület gazdasági ügyintézője:
  • - felel az egyesület gazdaságos és számviteli-pénzügyi szempontból jogszerű működéséért;
  • - ellenőrzi a kifizetések indokoltságát, az Elnök utalványozását ellenjegyzi;
  • - vezeti és kezeli az egyesület gazdasági, pénzügyi dokumentációját, a könyvelést, gondoskodik annak naprakész állapotáról;
  • - a jogszabályokban (számviteli törvény, adózás rendjéről szóló törvény) előírt gazdasági, pénzügyi beszámolókat elkészíti;
  • - ellátja az egyéb, a Taggyűlés által feladatkörébe utalt feladatokat.

 

V.

AZ EGYESÜLET VAGYONA ÉS GAZDÁLKODÁSA

 

  • 1. Az Egyesület éves költségvetés alapján gazdálkodik, amelyet az Elnökség előterjesztésére a Taggyűlés fogad el. Az Egyesület gazdálkodásáról az Elnökség jelentést készít, amelyet elfogadás céljából a Taggyűlés elé terjeszt.
  • 2. Az Egyesületnek a cél szerinti tevékenységéből, illetve vállalkozási tevékenységéből származó bevételeit és ráfordításait elkülönítetten kell nyilvántartani.
  • 3. Az Egyesület bevételei:
  • - az államháztartás alrendszereitől vagy más adományozótól közhasznú céljára vagy működési költségei fedezésére kapott támogatás, illetve adomány;
  • - pályázati források;
  • - a közhasznú tevékenység folytatásából származó, ahhoz közvetlenül kapcsolódó bevétel;
  • - az egyéb cél szerinti tevékenység folytatásából származó, ahhoz közvetlenül kapcsolódó bevétel;
  • - a szervezet eszközeinek befektetéséből származó bevétel;
  • - a tagdíj;
  • - a vállalkozási tevékenységből származó bevétel.
  • 4. Az Egyesület költségei:
  • - atevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások);
  • - a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások);
  • - az egyéb vállalkozási tevékenység érdekében felmerült közvetett költségek (ráfordítások, kiadások), amelyeket bevételarányosan kell megosztani.
  • 5. Az Egyesület nevében vagy javára történő adománygyűjtés nem járhat az adományozók, illetőleg más személyek zaklatásával, a személyhez fűződő jogok és az emberi méltóság sérelmével. Az Egyesület nevében vagy javára történő adománygyűjtés csak az Elnök által kiállított írásbeli meghatalmazása alapján végezhető.
  • 6. Az Egyesület részére juttatott adományokat a könyv szerinti, ennek hiányában a szokásos piaci áron kell nyilvántartásba venni.
  • 7. Az Egyesület az államháztartás alrendszereitől - a normatív támogatás kivételével - csak írásbeli szerződés alapján részesülhet támogatásban. A szerződésben meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját. Az ilyen támogatások mértékét és feltételeit az Egyesület a honlapján nyilvánosságra hozza. Az Egyesület által nyújtott cél szerinti juttatások bárki által megismerhetők.
  • 8. Az Egyesület a felelős személyt, a támogatót, az önkéntest, valamint e személyek hozzátartozóját - a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások, illetve az Egyesület által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő juttatások kivételével - cél szerinti juttatásban nem részesítheti.
  • 9. Az Egyesület bevételeivel önállóan gazdálkodik, tartozásaiért saját vagyonával felel. Az Egyesület tagjai az Egyesület tartozásaiért - a befizetett tagdíjakon túlmenően - nem felelnek.
  • 10. Az Egyesület vállalkozási tevékenységéből származó bevételének megállapítását a társadalmi szervezetek gazdálkodási tevékenységéről szóló hatályos jogszabályok alapján végzi.
  • 11. Az Egyesület a gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a jelen Alapszabályzatban meghatározott tevékenységére fordítja.
  1. Az Egyesület pénzeszközeit az --------------------------------nél vezetett egyesületi számlán kezeli.
  2. A számla feletti rendelkezésre az Elnökség bármely két tagja együttesen jogosult.
  • 14. Amennyiben az Egyesület vagyon az 5.000.000,-Ft-ot eléri a gazdasági ügyintéző haladéktalanul értesíti az Elnökséget. Az Elnökség intézkedik felügyelő szerv felállításáról

 

VII.

AZ EGYESÜLET MEGSZŰNÉSE

 

  1. Az Egyesület megszűnik:
  • - ha a Taggyűlés az Egyesület feloszlását kimondja,
  • - ha a bíróság feloszlatja,
  • - ha más szervezettel egyesül,
  • - ha az Egyesület szétválik,
  • - ha megszűnését a bíróság jogerősen megállapítja.
  • 2. Az Egyesület megszűnése esetén vagyonáról a Taggyűlés rendelkezik, felszámolóként az Egyesület volt ügyintéző szerve az Elnökség jár el.

 

VIII.

VEGYES ÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

 

  • 1. Az Egyesület a Csongrád Megyei Bíróság által történő nyilvántartásba vétellel válik jogi személlyé.
  • 2. Jelen Alapszabályban nem szabályozott kérdésekban a Polgári Törvénykönyv, az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény, valamint a mindenkor hatályos egyéb jogszabályok irányadóak.
  • 3. Jelen Alapszabály 1, azaz Egy eredeti példányban készült, hiteles másolat előállítására és kiadására az Egyesület bármely tisztségviselője jogosult, a „kiadmány hiteles" szöveg, valamint kézjegye és olvasható neve feltüntetésével.
  • 4. Jelen Alapszabályt az Egyesület a 2009. ..... Taggyűlésén elfogadta.

 

Dátum:                                                                                                       

                                                                                              ...............................

                                                                                                                                             Elnök

Tanúk:

............................. (név)

............................. (cím, szig.)

............................. (név)

............................. cím, szig.)

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 7
Tegnapi: 2
Heti: 7
Havi: 9
Össz.: 3 773

Látogatottság növelés
Oldal: ALAPSZABÁLY
Csongrádi Bowling Egyesület - © 2008 - 2024 - bowlingcsongrad.hupont.hu

A Hupont.hu weboldal szerkesztő segítségével készült. Itt Önnek is lehetséges a weboldal készítés.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »